Reklamace je dnes už jen póza

15. 09. 2016 10:05:52
Snažím se vyhýbat reklamacím. Vím z praxe, že ne vždy za nespokojeností zákazníka může být prodejce. Je spousta výrobků či služeb, kde důvodem reklamace je víc subjektivní pocit než reálný problém.

Zároveň jsem se v životě již několikrát setkal se zamítnutím reklamace a proto se snažím tyto situace nevyhledávat. Jsou nepříjemné pro všechny strany.

Dnes a denně jsme masírováni reklamou o tom, že máme právo na reklamaci zboží či služeb. Po dlouhé době jsem i já byl hned dvakrát na straně nespokojeného zákazníka. Moje čerstvá zkušenost je bohužel velice negativní.

Koupil jsem si kvalitní péřovou bundu v jednom nejmenovaném sportovním obchodě v centru Prahy naproti Masarykovu nádraží. Zaradoval jsem se z dobrého a rychlého nákupu (jsem běžný chlap, nesnáším nakupování). Bundu jsem měsíc pravidelně nosil. Vypral jsem ji podle návodu. Bohužel po usušení ztratila úplně funkčnost (peří v některých částech se ztratilo). Šel jsem tedy bundu reklamovat. Co mě zarazilo hned v obchodě byl reklamační specialista. Člověk, který vyřizuje jen reklamace? V obchodě o pěti lidech to o něčem asi svědčí. Řekl jsem mu svůj příběh s kvalitní bundou. Rychlá reakce: „Špatně jste bundu po vyprání sušil!“ Odkud ví, jak jsem bundu sušil? Nesouhlasil jsem s jeho tvrzením a podepsal jsem reklamační protokol. Po měsíci mám bundu zpět. Reklamace zamítnuta: „Výrobek jste špatně udržoval!“

Druhým případem je reklamace zájezdu u opět nejmenované cestovní kanceláře sídlící v Praze na Vinohradech. Rodiče mojí ženy si koupili zájezd do Bulharska. Čtyřhvězdičkový hotel s all inclusive měl být odměnou za jejich roční práci a měl být rájem oddechu. Měl být! Bohužel opak byl pravdou. Po návratu jsme sepsali jasné důkazy vedoucí k reklamaci. Žádali jsme pozitivní řešení. Cestovní kancelář však celou záležitost velmi rychle zamítla s odůvodněním, že důkazy jsou příliš obecné a naše stížnosti jsou tvrzením proti tvrzení hotelu. Je tedy normální, když na dovolené máte pokoj, ve kterém jsou dveře do jiného pokoje a ty dveře nejsou z vaší strany uzamykatelné, ba dokonce zprvu odemčené? Je běžné, že si musíte prvně uklidit stůl, když jdete na jídlo, které je maximálně třikrát denně? Jedete na zájezd typu all inclusive a při první nespokojenosti se dozvíte na místě, že jste v programu all inclusive light. Co to je?

Nedokáži si představit, že se na nás obrátí nespokojený klient a já mu suše odpovím „reklamace zamítnuta.“ Ba naopak. Všem klientům se věnujeme s nadstandardní péčí a vždy se snažíme pro ně najít optimální řešení. Ptám se tedy na závěr: je reklamace výrobků či služeb standard? Standard, který má řešení – nebo je to už jen póza?

Autor: František Boudný | čtvrtek 15.9.2016 10:05 | karma článku: 18.46 | přečteno: 885x

Další články blogera

František Boudný

Staví vám dům cikán nebo Ukrajinec?

A rohlíky a pivo nakupujete ve večerce u Němce nebo u Vietnamce? Menšiny nezmiňuju, abych rozdmýchával nějaké nálady, ale ptám se: proč u nás někteří pracovat můžou, ale nechtějí ‒ a jiní chtějí, ale nemůžou?

17.6.2019 v 16:13 | Karma článku: 20.68 | Přečteno: 1635 | Diskuse

František Boudný

Bez práce nejsou koláče

Poslední dobu vnímám kolem sebe často téma zkráceného pracovního týdne. Každý by měl rád víkend o jeden den delší. Může ale zaměstnanec dostat za méně práce stejnou odměnu?

27.2.2019 v 8:21 | Karma článku: 18.01 | Přečteno: 928 | Diskuse

František Boudný

Nevadí vám, že vám do toho kouření jím?

Dnes jsem si přečetl protikuřácký zákon, abych se ujistil, že nemůžu během oběda nebo večeře mařit kuřákům jejich lásku k tabáku. Naivně jsem si myslel, že když jím, tak mi nikdo podle nového zákona nesmí do jídla kouřit.

29.8.2018 v 14:40 | Karma článku: 26.86 | Přečteno: 2671 | Diskuse

František Boudný

Šikanují někoho u vás v práci? Vemte svůj tým do divadla!

Nedávno jsem četl na iDnesu, že o vánoční večírky dneska ve firmách už nestojí. Ještě že jsem ten článek nečetl v listopadu.

21.12.2017 v 14:22 | Karma článku: 10.79 | Přečteno: 406 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Jenda Šilhavý

Nechte nám stravenky!

Chci stravenkami platit robotický sex! Bylo jednou jedno Tesco, malé, na periferii velkého města, a dalo se tam platit stravenkami. Všechno.

20.8.2019 v 9:09 | Karma článku: 16.46 | Přečteno: 619 | Diskuse

Luboš Smrčka

Tak ano. Teď to skutečně začíná vypadat na problém

Jak ví každý pozornější čtenář blogů na iDnes, máme mezi námi autorky a autory, kteří věští hlubokou zničující krizi již někdy od roku 2011 či 2013. Čili od konce té minulé. Dnes poprvé se přidám na stranu sýčků.

19.8.2019 v 10:16 | Karma článku: 18.72 | Přečteno: 998 | Diskuse

Lubomír Stejskal

Průplav má nového šéfa

Plavili jste se někdy Suezským kanálem? Dnes budete mít možnost, aniž byste učinili krok od svého monitoru či displeje. A proč právě nyní? U příležitosti jedné změny, která se průplavu mezi Afrikou a Asií týká.

17.8.2019 v 22:22 | Karma článku: 14.96 | Přečteno: 426 | Diskuse

Jan Kvaček

Požadavky odborů rozvrací zdravotnictví a nepřináší žádné řešení

Odbory ve zdravotnictví opět žádají plošný desetiprocentní růst platů. Nevím, odkud pramení jejich přesvědčení, že plošné zvyšování platů problémy českého zdravotnictví vyřeší. Z mého pohledu ho tím spíše rozvrátí.

16.8.2019 v 12:00 | Karma článku: 24.27 | Přečteno: 1002 | Diskuse

Petr Šindelář

Jak jednička v čerstvosti Lidl vypráví lidem v Česku pohádky

O čerstvých uzeninách a džusech, o rybách, o sýrech, o křupavém pečivu, o šťavnatém ovoci sklizeném včera v sadech, o voňavé zelenině dnes přivezené z polí. Člověk by téměř uvěřil, že právě zde si koupí něco opravdu zvláštního...

15.8.2019 v 9:52 | Karma článku: 32.62 | Přečteno: 2365 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1832

Zkušený „lovec hlav“, od roku 2008 pracuje jako obchodní ředitel ve firmě Předvýběr.CZ, kterou spoluvlastní. Je absolventem Slezské univerzity v Opavě a Univerzity J. A. Komenského v Praze. Má rád cyklistiku a běhání, fandí filmu a divadlu.

Najdete na iDNES.cz