Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L31e42o41n23t83ý54n22a 64C47h45v71á63t11a65l86o18v67á 1383345686

To nemá řešení, pokud chcete obtěžovat cizí lidi, protože podle zákona na to máte právo, pak Vám asi není pomoci. Normální člověk, když je někde, kde mu něco vadí, sebere se a jde jinam. Normální člověk by si sedl dovnitř, protože tam se nekouří, potížista si sedne na zahrádku, protože jen tam se může pohoršovat, že se tam kouří. Co budete dělat, až se tam kouřit nebude a co budete dělat, až tam vůbec žádná restaurace nebude?

+2/0
30.8.2018 22:46
Foto

K26a28r29e33l 41Á21b25e98l90o66v87s77k56ý 7479670243242

Mně ani tak nevadí, že nám do toho kouření jíte, mně spíš vadí, že po té, co nás kuřáky kvůli vám vyhnali před hospody a na zahrádky, přinesete si jídlo tam, a chcete aby se ani tam nekouřilo - a zatímco máte plná ústa řečí o ohleduplnosti, sami jste dokladem pravého opaku - nebo o čem si myslíte, že svědčí vaše neschopnost žít a nechat žít?

+9/0
30.8.2018 11:53
Foto

J34i62ř11í 24H20e42r10m38á10n77e26k 4286282762250

Tak to ale není a Vy to moc dobře víte.

0/−3
30.8.2018 11:57

P73a26v14e12l 22P18o81n72e38c 6234729802570

Zkusím shrnutí několika diskuzí: protože kuřáci se cítí být diskriminováni kvůli vyloučeni z uzavřených prostor restaurací, tak (někteří) získali dojem, že slušnost z jejich strany už není na místě. Rád bych však připomněl, že normální je nekouřit. Pacienti závislí na návykových látkách mají jistě také svá práva, ale proč by projevy závislosti měly omezovat na veřejnosti ostatní ?

+3/−3
30.8.2018 10:47

P92e17t63r 96B72u93r42i75a33n 4541156854288

Tak to jste naprosto nic nepochopil. Kuřáci chtějí být slušní a klidně si s tím cigárkem zalezou někam, kde nebudou na obtíž. Jenže problém je v tom, že antikuřáci jim žádný takový prostor nechtějí dát a místo toho na ně pořádají hony. Vadilo jim kouření uvnitř, před budovou a teď i na zahrádkách. Ovšem uzákonit jim oficiální kuřácké pajzly, kuřárny, nebo oddělené prostory striktně odmítají. A jsou to právě antikuřáci, kteří nemají ani špetku ohledů, porozumění a chtějí soustavné rozeštvávání. A to, kterak řvali, že by jim vadil i závan kouře z oddělených kuřáckých prostor kuřárny kdesi na konci chodby a potom klidně posadí své děti vedle kuřáka na zahrádce, protože oni přeci mají právo se roztahovat naprosto všude, to je jen další střípek do jejich mozaiky lží. A znovu, po sté: pokud vám my kuřáci vadíme, apelujte (a měli jste řvát i tehdy) na zřízení kuřáckých hospod za předem určených podmínek!

Jenže Bohuš tedy prohlásil, že o žádných výjimkách nebude vůbec diskutovat a vy jste ryčeli blahem, jak jste to těm závislákům natřeli. Tak teď to je tak, jak je: bez výjimek! A tím pádem si slova o slušnosti a ohleduplnosti můžete klidně típnout někam. To chybí především z vaší strany.

+5/0
30.8.2018 11:38
Foto

J94i40ř43í 98H79e72r88m72á14n39e42k 4656112152510

To jsou, s prominutím, naprosté blbiny. Zahrádky nejsou vyčleněny pro kuřáky. Zahrádky jsou pro všechny. A protože se dobře odvětrávají, je tam povoleno kouření.

Je tak obtížné to pochopit? Přece se nikdo u vstupu nelegitimuje, že je kuřák. Sedět by tam měli pospolu, stejně jako já sedávám vedle tchána, který okolí oblažuje kouřem z doutníků.

A také jedna dáma prskala, ale nejedla přitom. Takže, nekuřák na zahrádce by měl nějaký ten závan kouře skousnout, ale nikoli, že mu někdo bude čadit do jídla. To se nedělalo, ani když bylo kouření 100% povoleno.

+2/−1
30.8.2018 11:56

I89v71o 10Ž46á60č52e44k 9920232289557

A nedělá se to ani dnes. Nikdy jsem nic takového nepozoroval.

+1/0
30.8.2018 12:34

P33e43t48r 50B70u97r25i93a23n 4511396384428

Naprosto nic jste nepochopil, pane Hermánku, jako obvykle. Já nepíšu nic o tom, že zahrádka je vyhrazena pouze kuřákům. Kde jste to, proboha vzal? Já jen upozorňuji na licoměrnou lživost mnohých antikuřáků. Řvali, že ani stavebně oddělené prostory nechtějí, protože by k nim při průchodech sem a tam mohl nějaký ten závan kouře dorazit a že je to o zdraví a taky ty děti tam, že...Ale když se mají sami trošičku omezit, i když vedle mají celou prázdnou nekuřáckou hospodu,tak to prr, to zas ne. Klidně prdnou dítě vedle kuřáka s evidentně zapálenou cigaretou a ještě si u toho objednají jídlo. V zahrádkách jsou stoly více namačkány u sebe a střecha ze slunečníků v parný den, kdy se vzduch nehne, nepustí kouř pryč. Já, kdybych měl típnout cigaretu pokaždé, když okolo mě sedí dítě, či někdo jí, nevykouřil bych ani jednu. Takže s touto pseudoslušností jděte někam. Můj příspěvek je o tom, že se jasně prokázalo, že naprosté většině nekuřáků kouř evidentně nevadí a všechny ty bláboly o tom, jak se dusí, byly jen křivé kecy. A naposledy, bezohlední nejsou kuřáci, kteří kouří jen tam, kde se smí, ale antikuřáci, kteří tamtéž požadují nekouření.

+1/0
30.8.2018 21:49

P10a90v84e88l 76P30o41n70e87c 6904849602540

> Kuřáci chtějí být slušní

V diskuzi najdete minimálně dva komentáře (s řadou lajků), které to jasně popírají. Protikuřácký zákon je bezpochyby důsledkem netolerance mnoha lidí - zřejmě na obou stranách.

+1/0
30.8.2018 12:17

P68e35t75r 59B47u29r79i34a48n 4551336634678

Kuřáci slušní jsou, protože kouří jen tam, kde je to povoleno. Netolerantní jsou antikuřáci, kteří ač mají dost nekuřáckých prostor, stále lezou kuřákům schválně pod cigaretu a dožadují se, aby ji típl.

+2/0
30.8.2018 21:51

P43a49v17e91l 10P60o42n66e46c 6684679552250

Děkuji vám, že jste mi pomohl pochopit, jak těžké bylo pro kuřáky akceptovat ten zákaz v restauracích.

0/0
31.8.2018 6:51

I91v86o 83Ž44á52č63e88k 9260392899277

"Normální je nekouřit" je duchaprázdné heslo.

+4/−1
30.8.2018 13:05

P62a13v20e57l 18P60o45n61e35c 6184869912630

Chápu správně argumentum ad hominem? Pak není třeba nic dodávat ;)

0/0
30.8.2018 13:29

I95v89o 34Ž27á86č31e65k 9180142329367

Ne, to nechápete správně. Já jsem kuřák, ale kouřím jen ve svém bytě. Nebo jsem špatně pochopil Vás, jak to vlastně myslíte.

+1/0
30.8.2018 13:31

P92a50v13e13l 68P73o51n13e59c 6884399962490

> "Normální je nekouřit" je duchaprázdné heslo

Normální je být zdravý, ale závislost člověka na návykové látce je nemoc podle Mezinárodní klasifikace nemocí. Sem spadají i pravidelní kuřáci. Omluvte moji upřímnost.

0/0
31.8.2018 6:46
Foto

J83i58ř85í 33H15e29r16m15á94n29e48k 4626382712390

Já, k té bohaté diskuzi, přičiním ještě jednu poznámku. Kuřáci jsou velmi podobní cyklistům. U většiny z nich je ohled na druhé nulový. Jak u kuřáků, tak u cyklistů.U kuřáků to je závislost, u cyklistů spíše pocit nadřazenosti.

A zahrádka u hospody připomíná cyklostezku. Stejně jako zahrádka není pouze pro kuřáky (to je nějaká lidová tvořivost to takto definovala), tak ani cyklostezka není jen pro cyklisty.

Ale obě tyto skupiny se v těch prostorách chovají nadřazeně, jakoby jim patřily.

0/−3
30.8.2018 8:45

J18i33ř18í 57V80o82n64d66r56á41č91e60k 5666834410734

Zapomněl jste dodat, že že ti kuřáci byli z restaurací a hospod vyhnáni právě na ty zahrádky. A to těmi, co si dnes uzurpují i ty zahrádky, protože uvnitř nikdo nesedí.

+4/0
30.8.2018 9:52
Foto

J65i91ř83í 43H37e45r41m12á83n25e30k 4976302632500

Ale, to je naprosto zmatené. Nikdo nikoho odnikud nevyháněl. Všichni mohou sedět vevnitř nebo venku. Ovšem, vevnitř je zakázáno kouření.

Z jakého důvodu byste chtěl nekuřákům přikazovat, aby při pěkném počasí seděli vevnitř? To je zcela absurdní.

V létě venku, v zimě kouřit, ale vevnitř nekouřit. Tak to je a ne jinak.

+1/−2
30.8.2018 10:04

J40a11r21o94s35l79a80v 25M66a29š91e38k 5909230674483

A z jakého důvodu se musely nekuřáckými stát i zaplivaný putyky, kde jídlu dostanete tak utopence nebo tlačenku s cibulí? Proč si nemůžu zapálit ani v pivním stanu na hard and heavy festivalu?

+4/0
30.8.2018 10:23
Foto

J31i62ř55í 81H69e53r38m11á72n91e16k 4726642612650

A jak by měla být definována "zaplivaná putyka"?

Mimochodem. Není to sice úplně totéž, ale jistý návod to dává:

V Rakousku jsou houfně tzv. "Heuriger", tedy výčepy vína, které jsou méně zdaněny, než restaurace. A nesmějí podávat žádná teplá jídla. Ani ohrátou sekanou nebo ogrilovanou klobásu.

Ale, pokud bychom takto definovali "zaplivané putyky", pak ovšem zbývá riziko pro personál, které neumíme nikdy odstranit. Jedině snad "Plně automatizovanou zaplivanou putykou".

0/0
30.8.2018 10:42

J45a91r90o60s59l55a87v 16M92a84š76e27k 5239450164493

Kašlete na definice. Podstatné je, že nebyl ponechán žádný protor, kam by si kuřák mohl zajít sednou na pivo nebo kávu a nemusel vybíhat ven. A když už jsou nekuřácké uzavřené prostory (včetně toho pivního STANU), je to málo a chcete i zahrádky?

To už přestává být o právu na nezakouřený prostor. To už začíná být o něčí potřebě řídit život druhým a buzerovat.

+4/0
30.8.2018 13:24

I87v25o 76Ž98á45č74e80k 9800862729207

Ta argumentace "rizikem pro personál" je směšná. Zaměstnanec přece není otrok. Vstupuje do zaměstnaneckého poměru dobrovolně a bývá předem informován o podmínkách, v jakých bude pracovat. A kdykoli může dát výpověď.

+2/0
30.8.2018 13:50

J31o43s73e17f 59H14u63m55m45e10l 9625186922420

jasně, podle vás si zdraví ničí dobrovolně..

0/0
30.8.2018 19:12

P55e61t96r 91B35u24r65i65a51n 4271566874628

Jistě že dobrovolně. Copak ho někdo nutí násilím?

0/0
30.8.2018 21:52

J29o69s21e20f 73H85u45m65m72e28l 9765276232590

nutí ho okolnosti, třeba finanční poměry. Nyní ze zákona je chráněn

0/0
31.8.2018 6:43

P88e70t49r 35B16u83r66i89a23n 4831876604578

Takže kuřáci jsou bezohlední protože kouří! Panebože!! kuřák bude kouřit proto, že je kuřák! a jak může být bezohledný, když kouří jen tam, kde je to povoleno? to nekuřáci jsou bezohlední, když se nacpou do kuřáckého prostoru a dožadují se, aby tam všichni típli cigára.

Dožaduje se snad kuřák v cukrárně popelníku? NE! Tak proč to stejné požadují nekuřáci?

+2/0
30.8.2018 11:41
Foto

J54i65ř90í 55H59e70r51m43á85n34e88k 4886322572750

Nekuřáci se dožadují jediného. Aby jim nikdo nekouřil u jídla. Toť vše.

0/0
30.8.2018 11:51

I82v42o 30Ž74á22č64e75k 9940112919507

Kuřáci se také dožadují jediného. Aby mohli kouřit na těch několika málo místech, kde se to ještě smí.

+4/0
30.8.2018 12:31

J14o94s39e56f 37H32u22m37m90e10l 9805726262550

a to jim někdo zakazuje ? třeba na ulici, v parku ?

0/0
30.8.2018 19:14

P71e25t13r 45B59u45r83i35a89n 4171796624238

Nebo na zahrádce před hospodou, že? Dobré ráno!!!!

0/0
30.8.2018 21:55

P48e92t77r 69B89u63r19i66a55n 4141386964668

Tak ať jdou jíst tam, kde se kouřit nesmí. Vždyť přeci právě proto ten zákon vznikl! Toť vše.

0/0
30.8.2018 21:55

J76o93s66e74f 11H69u13m29m49e49l 9715586512550

Heřmánek

nesouhlas-není to jenom o jídle, nechci, aby mně v uzavřeném prostoru někdo poškozoval zdraví pasivním kouřením

0/0
31.8.2018 10:18
Foto

J65i77ř15í 31H75e73r19m72á44n22e39k 4906182162870

Děti v hospodách jsou problémem a nyní, v "moderní době" asi podstatně větší, než za Husáka. Tehdy jsme, bez jakýchkoli výčitek, naše děti umravnili a to i za cenu "lehkého brachiálního umravnění".

Ovšem, v současné době, která to zakazuje je situace těžší a pouze to potvrzuje staré a osvědčené rčení "ne každá změna je k lepšímu".

0/0
30.8.2018 8:31
Foto

V26á20c74l48a91v 68C88h68u24c15h20m59a 6925981528166

Řešení je mnoho. Nejlepším by bylo zrušit protikuřácký zákon a ať si o tom, zda se bude v podniku kouřit nebo ne, rozhodne majitel, zrovna jako by měl mít právo rozhodnout, jestli mohou ostatní hosty rušit vřískající děti. A krom toho máte spoustu jiných možností jak se najíst a nebýt obtěžován kuřáky. V hospodě se kouřit nesmí, tak si tam zalezte a v klidu se najezte v nezakouřeném prostředí, nebo se najezte doma, v parku, nebo kdekoliv jinde na čerstvém vzduchu. Chcete -li nějakou ohleduplnost vůči své osobě, měl byste se naučit nejdříve být ohleduplný sám.

+11/0
30.8.2018 8:13
Foto

J21i47ř17í 53H87e49r82m62á33n57e13k 4596542452200

To je úžasná logika. Pokud slečno nechcete být v parku znásilněná, tak prosím tím parkem nechoďte, že?

A samozřejmě, že vřískající děti by měly být umravněny. Ovšem, moderní doba...

0/−3
30.8.2018 8:14
Foto

V60á95c40l33a38v 96C20h58u86c76h19m89a 6255651238256

Nepřekvapuje mne, že opět projevujete svou, zde už profláklou, hloupost, když srovnáváte zločin s legální činností.

+4/0
30.8.2018 8:18
Foto

J73i90ř16í 28H52e11r62m10á75n37e21k 4256442642380

Ano, to jsem přehnal. Ale je jsem použil Vaši logiku: " tak si tam zalezte a v klidu se najezte v nezakouřeném prostředí, nebo se najezte doma, v parku, nebo kdekoliv jinde na čerstvém vzduchu.

0/0
30.8.2018 8:26
Foto

V24á78c94l58a62v 62C74h23u18c10h88m29a 6755771598666

Ano pro mně je naprosto logické, že když se mi nějaké prostředí nelíbí, tak tam nelezu a nechci po ostatních aby mi zajistili prostředí jaké mi bude vyhovovat. Byl jsem totiž na rozdíl od vás vychován ke slušnosti, ohleduplnosti a toleranci. S jednou výjimkou. K bolševikům tolerantní být neumím.

+2/0
30.8.2018 8:30
Foto

J95i19ř42í 39H68e47r26m66á59n42e39k 4566112842940

Co je to, prosím za logiku? Hovoří zde někdo o tom, že máme chodit tam, kde se nám to nelíbí.

Já sám na zahrádce jím nerad. Jídlo stydne, hmyz, hluk, atd. Ale myslím, že pokud někdo na zahrádce jí, ať s dětmi nebo bez nich, tak by mu tam nikdo nemusel čudit přímo pod nos.

Pokud to ten kuřák opravu nemůže vydržet, měl by od stolu poodejít. Protože v zásadě na zahrádce kouření nevadí, pokud není přímo do obličeje. Proto je tam taky povolené.

A to je přesně o ohleduplnosti a toleranci. A Váš vztah k bolševikům mě nezajímá, je to mimo téma článku.

0/0
30.8.2018 8:36
Foto

V23á31c47l94a20v 30C16h59u61c97h76m96a 6275631808866

Nemáte nejmenší právo dožadovat se ohleduplnosti, když jste zcela neohleduplně násilím prosadili omezení osobních svobod kuřáků a majitelů hospod.

+4/0
30.8.2018 8:42
Foto

J31i26ř70í 25H15e12r35m69á75n62e37k 4986302332280

Myslet si to můžete. A co třeba prodej zbraní?

0/0
30.8.2018 8:45

P22a32v15e74l 96P38o82n48e45c 6884589802410

Normální je nekouřit. Souhlasím s tím, že pacienti závislí na návykových látkách mají také svá práva, ale proč by projevy závislosti měly omezovat na veřejnosti ostatní ?

+2/0
30.8.2018 10:08
Foto

J90i50ř97í 13H77e55r17m40á40n69e88k 4216952762290

No právě. Na totéž se ptám i já. A je neskutečné, jak je u mnohých lidí ta závislost silná.

+1/0
30.8.2018 10:11

M57a91r17t39i38n 79H64o73l21i87n82e58k 3484763347359

Děti patří na hřiště a ne do hospody!

+2/0
30.8.2018 7:35
Foto

J55i30ř92í 78H34e63r34m30á73n25e86k 4806622262620

To je zase moudro.Hraběcí rada. Samozřejmě, že když si večer půjdu sednout s kamarády na pivo, tak s sebou nepotáhnu děti. V mém případě tedy už vnoučata.

Ale, pokud se při nějaké akci ocitnu blízko hospody a budu mít u sebe dítě nebo děti, tak mám udělat co?

Nechat je venku hladové a žíznivé? Nebo jít domu ve stejném stavu, všichni hladoví a žízniví?

Hospody jsou prostě primárně na to, aby hostům servírovaly jídlo a pití, někdy i zábavu.

A to všem a každému. Bez výjimky. Tam, kde se nekouří, nekouřit a nenechat děti běhat po lokále a dělat kravál. Je to tak těžké?

0/0
30.8.2018 7:50
Foto

M11a60r63i89e 53J81a29n51d60o35v75á 8861243945966

Jít s nimi do nekuřácké části. Vážně je to tak těžké pochopit, spolupracovníku?

+3/0
30.8.2018 7:56
Foto

J68i63ř15í 43H42e89r12m97á93n93e67k 4866642222910

Žádná kuřácká část nyní neexistuje.To bývávalo.

+1/0
30.8.2018 8:10
Foto

J82i20ř94í 34H81e96r83m85á80n53e36k 4786412522580

P.S.A jestli myslíš, že s tím "spolupracovníkem" nějak boduješ, tak já si myslím, že ne. Že se pouze ztrapňuješ.

+2/0
30.8.2018 8:13
Foto

V76á19c35l76a55v 33C75h28u82c71h97m61a 6695951848946

Ne, hospody nejsou primárně na to, aby vám servírovaly jídlo a pití. Hospody jsou primárně na to, aby zajišťovaly svým majitelům zisk. A mělo by být na majiteli na jakou klientelu se zaměří se svým podnikáním. Když se rozhodne, že jste pro něj nezajímavá skupina a chce zajišťovat své služby kuřákům, pak by mu v tom žádný zákon neměl bránit. Je to tak těžké pochopit? Pro bolševiky asi ano.

+4/0
30.8.2018 8:16
Foto

J63i39ř68í 51H64e90r88m22á98n83e76k 4346892152210

Zisk je samozřejmost. To ej již v zákoně. a pak jsou jiné zákony, třeba hygienické, které to podnikání upravují.

Když budete mít E-Shop s podprsenkama, dozor nad Vašim podnikáním bude menší, než dozor nad poskytováním stravovacích služeb.

A veselá příhoda z natáčení. Asi před 25 lety jsme byl v San Francisku, dali si kafe a chtěli jsme na WC.

Obsluha nás pustila do zázemí podniku, kde zrovna nějaký Číňan porcoval kuře, prošli jsme kuchyní a tam, za závěsem, byly dvě kabinky. U nás nemyslitelné.

0/0
30.8.2018 8:24

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz